سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

به نام خدا

اگر کسی عمل استبراء را انجام ندهد ، نماز و بعد هم حجّش باطل می شود ! به همین راحتی غیر مسلمان از این دنیا رخت بر می بندد ! یک عمر نمازی می خواند که یک ذره اش هم قبول نیست ...

استبراء چیست ؟ استبراء عملی مستحب است که مخصوص برادران می باشد .

ادامه در

استبراء از منی : قبل از غسل جنابت باید ادرار کرد تا منی فاسد شونده از مجرا خارج شود . این عمل ، استبراء از منی نام دارد . غسل جنابتی که قبل از آن استبراء از منی انجام نشود ، باطل است .

استبراء از ادرار : همیشه باید بعد از ادرار کردن استبراء کرد تا مجاری ادراری از ادرار خالی شود . اگر عمل استبراء را انجام ندهیم ، ادراری که در مجاری ادراری باقی مانده است ، بر اثر راه رفتن و فشار ، به بیرون می ریزد و باعث نجس شدن لباس می گردد . و همان طور که می دانیم ، نماز خواندن با لباس نجس باطل است .
استبراء از ادرار چندین روش دارد که راحت ترین آن را توضیح می دهم : مثانه را از ادرار خالی می کنیم . بعد با انگشت میانه ی دست چپ ، از مخرج ( محل خارج شدن مدفوع ) تا اول آلت سه بار می کشیم . بعد انگشت شست را روی آلت و انگشت کنار شست را زیر آلت می گذاریم و سه مرتبه تا ختنه گاه می کشیم . سپس سه مرتبه سر آلت را فشار می دهیم .

+ نکته 1 : اگر بعد از ادرار استبراء کند و بعد آبی از او خارج شود و شک کند که ادرار است یا نه ، پاک می باشد .

+ نکته 2 : اگر انسان شک کند که استبراء کرده یا نه و رطوبتی از او خارج شود ، آن رطوبت نجس می باشد و چنانچه وضو گرفته باشد ، وضو را باطل می کند .

اگر سوالی در رابطه با استبراء دارید ، در نظرات این یادداشت بپرسید .   


 نوشته شده توسط بخش قرآنی در پنج شنبه 87/5/24 و ساعت 4:20 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
استبراء
سؤال بیار ، پاسخ ببر
چند لطیفه ! ! !

بالا

RAHPOUYAN

بالا